Με θριάμβους έπεσε χθες το βράδυ η αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Η πόλη του χορού

Με πλήρη επιτυχία και εξαντλημένα εισιτήρια σε όλες τις παραστάσεις έπεσε η αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ

«Babel (words)»
«Babel (words)»
Με την παράσταση "Political Mother" του Ισραηλινού χορευτή Χόφες Σέχτερ έπεσε χθες το βράδυ η αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Ενα Φεστιβάλ δυναμικό που έφερε στην Καλαμάτα για μία ακόμη χρονιά ένα απάνθισμα από τις καλύτερες ομάδες σύγχρονου χορού της Ευρώπης και της χώρας μας, στο δικό του ξεχωριστό πάντα πλαίσιο συνύπαρξης καλλιτεχνών και κοινού.
Παρά την κρίση και τους μεγάλους περιορισμούς, το 17ο Φεστιβάλ Χορού πραγματοποιήθηκε αλώβητο ως προς τη δυναμική και την ποιότητά του, προσφέροντας μία έντονη καλλιτεχνική εμπειρία στο κοινό του.
Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του φετινού Φεστιβάλ ήταν ότι τα εισιτήρια σχεδόν όλων των παραστάσεων εξαντλήθηκαν από την αρχή. Βέβαια, τα εισιτήρια δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τον προϋπολογισμό αυτής της μεγάλης καλλιτεχνικής εκδήλωσης και οι άνθρωποι του Δήμου Καλαμάτας με αγωνία περιμένουν το ποσό των 400.000 ευρώ που έχει υποσχεθεί το υπουργείο Πολιτισμού. Το Φεστιβάλ ανοιξε και έκλεισε με δύο μεγάλες και πολυπληθείς ομάδες χορού και παραστάσεις που ενθουσίασαν το κοινό με τη θεματολογία και το υψηλό τους επίπεδο.
Οι αναγνωρισμένοι χορογράφοι Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι μαζί με τον Νταμιάν Ζαλέ και τον γλύπτη Αντονι Γκόρμλεϊ, και ο Χόφες Σέχτερ, παρουσίασαν τις τελευταίες τους δημιουργίες Babel (words) και Political Mother, σημαντικά έργα τέχνης, γεμάτα σκέψη, προβληματισμό, καλλιτεχνική ωριμότητα και αγάπη για τον άνθρωπο και τις αντιφάσεις του.
«Political mother»
«Political mother»
Η Κροάτισσα Ιβανα Μίλερ και ο Γάλλος Κριστιάν Ριζό κατέκτησαν τις καρδιές των θεατών που κατέκλυσαν τον ειδικά διαμορφωμένο και ιδανικό χώρο για αυτές τις παραστάσεις του Πολυκλαδικού της Καλαμάτας, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, με τα έργα τους Playing Ensemble Again and Again και b.c, janvier 1545, fontainebleau.
Εντονη και πολυσυλλεκτική υπήρξε και η ελληνική συμμετοχή.
Το 17ο Φεστιβάλ παρουσίασε την παράσταση d.όπα! (dopamines of post Athenians) της ομάδας Αερίτες, σε χορογραφία Πατρίσιας Απέργη, αλλά και υποστήριξε ως συμπαραγωγός δύο κοινά εγχειρήματα Ελλήνων καλλιτεχνών: την παράσταση Projections του συνόλου κρουστών ΤΥΠΑΝΑ με τη σύμπραξη της sinequanon και του χιπ-χοπ ντούο Β-TWINS, καθώς και το χορογραφικό εργαστήρι "7+1", που καθοδήγησαν από κοινού οι ομάδες Amorphy (Τζένη Αργυρίου), Lemurius (Κατερίνα Σκιαδά και Γιάννης Μανταφούνης), Νταλίκα (Βάσω Γιαννακοπούλου), Πρόσχημα (Μαρία Κολιοπούλου) και Φora etc. (Μέντη Μέγα) και το αποτέλεσμα του οποίου το κοινό απόλαυσε την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ σε μία συλλογικά διαμορφωμένη παράσταση.
Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τις έξι τόσο διαφορετικές ομάδες του, η μία καλύτερη από την άλλη, αλλά και το συνολικό του πρόγραμμα, για μία ακόμη χρονιά κέρδισε ένα δύσκολο στοίχημα, ενθουσίασε, συσπείρωσε καλλιτέχνες και θεατές και δικαίωσε την Καλαμάτα ως πόλη του Χορού.
"Αλώβητο ως προς την ποιότητα"
Ικανοποιημένη για το Φεστιβάλ φαίνεται να είναι η καλλιτεχνική διευθύντριά του, Βίκυ Μαραγκοπούλου, με δήλωσή της στο "Εθνος":
"Παρά την κρίση και τους μεγάλους περιορισμούς, το 17ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε αλώβητο ως προς τη δυναμική και την ποιότητά του.
Είχαμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε ένα απάνθισμα της σύγχρονης χορευτικής δημιουργίας και ήταν μεγάλη η χαρά μας να δούμε τα θέατρά μας κατάμεστα σε όλες τις παραστάσεις.
Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι σε εποχές κρίσης όπου η τέχνη, η παιδεία και η έρευνα βάλλονται, όλα τα εργαστήρια που διοργανώσαμε, παρόλο που ήταν περισσότερα και διευρυμένα, είχαν πολύ μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία.
Είναι πολύ νωρίς να αξιολογήσουμε πλήρως τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε λόγω των αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Φεστιβάλ.
Θα πρέπει όμως, απαραίτητα να βρεθεί ο τρόπος να λειτουργούν η αναγκαία διαφάνεια και ο έλεγχος σκοπιμότητας εξόδων αλλά όχι να απειλείται το ίδιο το έργο. Ακόμα, αυτή τη χρονιά της κρίσης ιδιαίτερο βάρος αποκτούν οι πολύ θετικές διαπιστώσεις για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και την ποιότητα του φεστιβάλ, που διατυπώνουν οι διεθνείς προσκεκλημένοι μας και οι ξένοι θεατές, που τελικά ανακαλύπτουν και ένα άλλο πρόσωπο για τη χώρα από αυτό το προβληματικό που παρουσιάζουν τα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης".
ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΩΝΗΣ http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=23610&subid=2&pubid=63243196

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More