Ο Στρος Καν είναι η Lady Caga του πολιτικού συστήματος!

Όταν βλέπω στην οθόνη της τηλεόρασης τα μαραμένα μούτρα του Στρος Καν που μου θυμίζουν εκείνα της συνονόματης μου γιαγιάς Ζωής, όπως στεκόταν μπροστά μου με το  μαύρο τσεμπέρι της,  (είμαι λίγο πουρό) δεν ξέρω γιατί μου έρχεται στο μυαλό παράλληλα και αυτόματα η πτώση των εργαζόμενων από τους δίδυμους πύργους. Στην αρχή όταν είχα δει ολοζώντανους ανθρώπους να πέφτουν στο κενό και από πάνω τους την πυρκαγιά, ένιωσα πως έβλεπα μια πανάκριβη αμερικανική ταινία. Χάζευα το θέαμα χωρίς να το επεξεργαστώ στο μυαλό μου. Δεν ένιωθα κανένα συναίσθημα γι αυτούς τους ανθρώπους. Δεν υπήρχαν. Ήταν απλώς μετακινούμενες εικόνες. Ήμουν σαν το ψυγείο που απλώς του ανοίγεις την πόρτα και χάσκει ανοικτό. Συνειδητοποίησα το δράμα της κατάστασης όταν είδα μετά από δύο μέρες ένα ρεπορτάζ. Είδα μια μεγάλη σχετικά γυναίκα, να τρέχει έντρομη μακριά από τους φλεγόμενους πύργους και ξαφνικά να σταματάει ξέπνοη μπροστά στην θολή κάμερα και να λέει: Είναι η κόρη μου μέσα! Τότε πάγωσα. Όταν κατάλαβα ότι θα μπορούσα να είμαι εγώ αυτή που τρέχει και με τύψεις να συνειδητοποιήσω ότι αφήνω την κόρη μου να καίγεται!
Που κολάει ο Στρος Καν; Ίσως γιατί και ο Στρος Καν, καίγεται. Χάθηκε πια το νόημα. Είναι ένας πολιτικός άνδρας, σύμβολο μιας διφορούμενης πανευρωπαϊκής κοινωνίας. Έπεσε θύμα; Το έκανε; Κι αν του δώσουμε το ελαφρυντικό ότι έπεσε θύμα πλεκτάνης, μήπως απαλάσεται από το γεγονός της επίθεσης; Γίνετε ακόμη πιο αποκρουστικός όταν ξέρεις πως ο πανίσχυρος άντρας εγκαταλείπει τις αντιστάσεις του μπροστά σε έναν στηθόδεσμο. Η γυναίκα του γιατί τον υπερασπίζεται; Δεν είναι άδικο να έχει τόσα λεφτά για να προστατέψει τον εαυτό του; Γιατί να πάρει τόσο εφάπαξ; Από την άλλη δεν είναι άδικο ένας άντρας με δύναμη, να γίνεται βορά στα σκυλιά των ΜΜΕ απλώς και μόνο γιατί είναι διάσημος; Χωρίς ψυχραιμία ποια δικαιοσύνη μπορεί να αποδοθεί; Νομίζω ότι χάσαμε τον Στρος Καν μέσα από τα χέρια μας. Δεν είναι πια αιχμάλωτος. Μόνο η εικόνα του βρίσκεται στη διάθεση μας. Ο Στρος Καν έχει εξαφανιστεί. Το καταγγέλλω. Εμείς έχουμε μόνο το είδωλο του. Ακόμα και το γεγονός του βιασμού έγινε ένα ακουστικό θέμα που συζητάνε οι επιφανείς πάνω από τα γραφεία και τα γυαλιστερά στυλό τους. Που είναι η αρχή και που το τέλος της προσωπικότητας του Στρος Καν; Υφίσταται; Ο ίδιος αναγνωρίζει τον εαυτό του;
Για μένα πια αποτελεί μια ιδέα. Κάποιες φορές αποτελεί την αιτία για όλα  και κάποιες άλλες ένα καρτούν που συμβολίζει ότι μισώ. Την διαφθορά, την υποκρισία, το ψέμα. Αλλά πλέον έπαψε να με ενδιαφέρει, γιατί το σύστημα φωτίζει άλλες διαστάσεις του.

Τον βλέπω σχεδόν σαν να έχει φτερά και πούπουλα. Σαν να βγαίνει με κέρατα στο μέτωπο όπως έκανε η Lady Caga. Φαντάζομαι ότι η τυρανισμένη του μούρη, η απαλλαγμένη από το φόντο της γραβάτας, είναι στιλιστική συμβουλή των δικηγόρων του. Θέλουν να ξεσηκώσουν ένα κύμα τύψεων από εμάς τους πληβείους του διεθνούς συστήματος. Θέλουν να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε τα λιοντάρια σε μια αρένα που δεν επιλέξαμε. Με έναν τρόπο όμως μοιάζουμε σαν να την στήσαμε εμείς οι ίδιοι. Μια φορά τίποτε δεν μου δίνει το αίσθημα της δικαιοσύνης. Ο Στρος Καν θα γίνει από εδώ και πέρα η αιτία για άπειρα αφιερώματα. Ήδη βλέπω τον τίτλο: Στρος Καν. Ακόλαστος ή θύμα πλεκτάνης; Αποκλειστικά ντοκουμέντα και προσωπικές μαρτυρίες.
Ο λατρεμένος των δημοσιογράφων. Θα γράψει βιβλίο. Αν αθωωθεί, οι γυναίκες πλέον θα κάνουν ουρές έξω από την κλειστή πόρτα του διαμερίσματος του. Όταν εμείς θα έχουμε πεθάνει,  ακόμη θα ασχολούνται με τον μύθο του. Οι αναλυτές περισπούδαστοι και ψύχραιμοι θα αναλύουν και εμάς. Σαν μια μάζα από σκούρο χρώμα. Σαν κάτι ρευστό, που κινείται όπου πάει το ρεύμα.

Η καμαριέρα θα αποκτήσει ονοματεπώνυμο. Θα γράψει κι αυτή βιβλίο. Θα είναι κι αυτή περιζήτητη στους δημοσιογράφους. Θα καλοπαντρευτεί. Το παιδί της πια θα πάει σε κολέγιο και θα γνωρίσει τον πλούσιο πρίγκιπα της ζωής του.

Η ζωή όλων θα αλλάξει τόσο πολύ, που θα μοιάζουν όλοι ένοχοι. Στην ουσία ο Στρός Καν περνάει μια καμπή της ζωής του, η οποία και θα τον οδηγήσει στην αθανασία αλλά και στον ακόμη μεγαλύτερο πλουτισμό του. Είναι πλέον ο σταρ κι απλώς εμείς δεν το ξέρουμε.
Έγινε τραγουδίστρια και χορεύτρια μαζί. Το σέξι στριγκ από ροζ αστραφτερό βινύλιο που φοράει η Lady Caga, για εκείνον είναι η μετανοημένη του φάτσα που την πήρε πακέτο, από το στρατηγικό ντελίβερι των δικηγόρων του. Όσο για την εικόνα της γιαγιάς μου με το τσεμπέρι, βρίσκεται μόνο μέσα στο μυαλό μου.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More