Έχω μια φίλη δικηγόρο, 110 κιλά , 1,69 ύψος και ενεργή σεξουαλικά πολύ περισσότερο από εμένα. Εγώ, είμαι 1,74, ξανθιά με τη βοήθεια του κομμωτηρίου, ψηλή με τη βοήθεια του Θεού, γλυκιά με την εκπαίδευση της μαμάς και 58 κιλά με την υποστήριξη του διαιτολόγου. Η φίλη μου είναι γεμάτη επιτυχίες. Ο τελευταίος της φίλος, ένας Θεός, την κοιτάει στα μάτια. Τώρα με τι την κοιτάει δεν ξέρω γιατί πολύ αμφιβάλω για την ικανότητα της όρασης του. Τον έχει τυφλώσει άραγε τόσο πολύ ο έρωτας που δεν βλέπει την ξέχειλη κυτταρίτιδα που έχει συσσωρευτεί σε άπειρα καφάσια φλοιού του πορτοκαλιού σε γοφούς, μηρούς, γόνατα και αφαλούς; Η περιφέρεια της, έχει καταντήσει το ιδανικό τεστ ντράιβ του αποχυμωτή μια που πάνω της δε διακρίνεις πια μόνο το φλοιό, αλλά ολόκληρο το πορτοκάλι με τον παραγωγό μαζί.. Με βλέπετε κακεντρεχή; Μπορώ να γίνω ακόμη χειρότερη. Πολλές φορές αναρωτιέμαι. Τι έχει αυτή που δεν το έχω εγώ. Αλλά όσο την κοιτάω καταλήγω ότι τα έχει όλα. Και την κοιλίτσα της και την περιφέρεια της και τα μαγουλάκια της και το στηθόδεσμο της νούμερο οχτώ. Όσο και να χτυπιέμαι στο γυμναστήριο, όσο κι αν την περνάω παρέα με γιαουρτάκια που μοιάζουν σα να τα προκάλεσε αγελαδινή ίωση, την ώρα που εκείνη με κοιτάει ειρωνικά τρώγοντας άλλο ένα χάμπουργκερ παρέα με σοκολάτα, ξέρω καλά πως έχει μεγαλύτερες επιτυχίες από εμένα. Περνώντας όμως ο καιρός καταλαβαίνω, ότι η φίλη μου έχει επίγνωση για το πια είναι. Όμως έχει και πεποίθηση, έχει δηλαδή αέρα και μάλιστα μεγατόνων. Εκείνη όταν ακούει τις διαμαρτυρίες μου, μου λέει ότι έχω έλλειμμα αυτοπεποίθησης Το παν είναι να σέβεσαι και να εκτιμάς τον εαυτό σου γι’ αυτό που είναι. Πρόσεξε μου λέει τι θα κάνεις: Κάθε πρωί που θα σηκώνεσαι, θα κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και θα λες στον εαυτό σου σ’ αγαπώ. Σηκώθηκα την πρώτη μέρα είπα σ’ αγαπώ, την δεύτερη επίσης, την τρίτη πάλι, ώσπου τη τέταρτη φρίκαρα κι ένιωσα ότι κάνω σεξουαλική παρενόχληση στον καθρέφτη.
Άσε που έτρεμα στην ιδέα μήπως μου απαντήσει! Σκέφτηκα ότι αν είναι λόγο χαμηλής αυτοεκτίμησης να κάνω ερωτική εξομολόγηση στον εαυτό μου, προτιμώ να τα λέω στα παπούτσια μπλάνικ που μου αγόρασε η πλούσια αμερικάνα θεία μου. Τουλάχιστον αυτά είναι μια παρηγοριά στα νυχτοπερπατήματα μου κι επιπροσθέτως με τα χρόνια αποκτούν και συλλεκτική αξία. Το αντιστρόφως ανάλογο δηλαδή από αυτό που συμβαίνει σε μένα.
ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ.
Όχι η φίλη μου δεν έχει παρατήσει τον εαυτό της. Είναι πάντα καλοντυμένη. Πρώτη τρέχει να δει τις καινούργιες παραλαβές στις βιτρίνες. Είναι η φανατικότερη αναγνώστρια των life style περιοδικών που ενημερώνουν για τη μόδα. Τα μαλλιά της τα χτενίζει δύο φορές την εβδομάδα στο κομμωτήριο και δίνει άπειρα χρήματα σε παπούτσια. Η φίλη μου είναι αυτό που λένε χοντρή. Αλλά όχι μια οποιαδήποτε χοντρή. Είναι μια χοντρή με αυτοπεποίθηση. Κανακεύει τον εαυτό της στα ινστιτούτα, αγοράζει σωρηδόν σέξι εσώρουχα ειδικών διαστάσεων και ταυτόχρονα απολαμβάνει καυτά hot dog . Η φίλη μου απολαμβάνει όσα κάνει για τον εαυτό της. Η φροντίδα της εμφάνισης της δεν αποτελεί αγώνα δρόμου όπως ισχύει για μένα. Η ισορροπία της, δεν εξαρτάται από την εμφάνιση της όπως ισχύει για μένα. Είναι καλοντυμένη γιατί την διασκεδάζει, καλοχτενισμένη, γιατί της αρέσει να της κάνουν μασάζ στο κεφάλι, καλοφαγωμένη γιατί της αρέσει να απασχολεί τον ουρανίσκο της. Είναι περσότερο επιτυχημένη από εμένα στους άνδρες, γιατί δε φοβάται να τους προσεγγίσει. Δεν έχει τον εγωισμό της ωραίας. Έχει το μεγάλο μητρικό της στήθος πρόκληση, έτοιμο να τους παρηγορήσει με μητρική φροντίδα σε στιγμές ανδρικής αγωνίας. Η φίλη μου ανήκει στη φυλή των γυναικών εκείνων, που ενώ είναι εύσωμες, έχουν τη χαρά να περπατούν στο δρόμο με Θεούς πιασμένες χεράκι χεράκι και με εμάς θεατές να αναρωτιόμαστε. Μα τι της βρίσκει;.
ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ.
Δε λέμε βέβαια να γίνουμε όλοι 110 κιλά . Είναι ταλέντο να είσαι ατελής και να παραμένεις γοητευτικός. Η φίλη μου έχει το χάρισμα της αυτοπεποίθησης. Δεν δέχεται απλώς τον εαυτό της. Τον απολαμβάνει. Αν κοιτάξουμε στην ιστορία άλλωστε, οι μοιραίες γυναίκες δεν ήταν τίποτε άλλο πέρα από τέρατα αυτοπεποίθησης. Όταν αναφέρονται στην Κλεοπάτρα πρώτα μιλάνε για την επιτυχία της στους άντρες και μετά για την μεγάλη της μύτη. Τι έκανε η Σοφία Λόρεν όταν τις νύχτες κοιτιόταν κρυφά στον καθρέφτη; Σίγουρα δεν ματαιοπονούσε κλαίγοντας για τα ψωμάκια της. Έκανε τους υπερτροφικούς γοφούς της σύμβολο θηλυκότητας και έγινε η μούσα τη Τσινετσιτά με επίδοξες ανταγωνίστριες που δε μπόρεσαν να την φτάσουν μέχρι και σήμερα. Ο γαλλικός τύπος ανακήρυξε τη Μελίνα μετά τον θάνατο της, ως την τελευταία ελληνίδα θεά. Η ίδια είχε παραδεχθεί ότι στο σχολείο τα πεταχτά της δόντια ήταν αντικείμενο σχολιασμού. Μέχρι σήμερα όλοι μιλάνε για τα μάτια της και το αισθαντικό της βλέμμα. Κι όμως η Μελίνα αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινής ήταν εξόφθαλμη. Το βλέμμα της δεν ήταν τίποτε άλλο, πέρα από ένας θαυμάσιος καθρέφτης όλης της, της ενέργειας. Με λίγα λόγια της αυτοπεποίθησης της. Η Ισαμπέλα Ροσελίνι έκανε καριέρα φωτομοντέλου σε προχωρημένη ηλικία. Η μύτη της όμως και η ατέλεια του προσώπου της, της έκαναν περισσότερο καλό παρά κακό. Η Ροσελίνι διακατέχεται μέχρι και σήμερα από μια ήρεμη και γλυκιά αυτοπεποίθηση που είναι σα να σου λέει: Ξέρω ότι υπάρχουν ομορφότερες από εμένα όμως καμιά δεν είναι καλύτερη μου!
ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ.
Κι ενώ όλες μας θα θέλαμε τις επιτυχίες της Κλεοπάτρας, καμία δε θέλει τη μύτης της. Γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει η πλαστική χειρουργική. Μέχρι εδώ όλα καλά. άλλωστε η γυναίκα που χρησιμοποιούσε γάλα γαιδούρας στο μπάνιο της, διόλου απίθανο αν ζούσε στις μέρες μας, να διάλεγε κι αυτή τη λύση του νυστεριού. Όμως έχουμε περάσει στην εποχή της υπερβολής, το αντιληφθήκαμε και αλλάζουμε πλεύση. Παρ’ όλο που δε νομίζω ότι ο Ναπολέων θα υπέβαλε ποτέ τον εαυτό του σε ορμονικές επεμβάσεις για να αποκτήσει περισσότερο ύψος, εντούτοις ο Μίκυ Ρούρκ πού υπέβαλε τον εαυτό του σε άπειρες αισθητικές επεμβάσεις προσώπου, είδε την καριέρα του να φεύγει μέσα από τα χέρια του καθώς κανένας σκηνοθέτης δεν ήθελε να ασχοληθεί με το ανέκφραστο πλέον πρόσωπο του. Η μορφή του, έπαψε πια να έχει ενδιαφέρον για το Χόλυγουντ καθώς οι φυσιολογικές ανθρώπινες συσπάσεις που κάνει κάθε ανθρώπινο πρόσωπο είχαν εγκαταλείψει τον Μίκυ προ πολλού. Το λίφτινγκ είναι κοινό μυστικό έχει καταντήσει μάστιγα για το Χόλυγουντ και τώρα πλέον όλοι στρέφονται σε πιο καθημερινά πρόσωπα που έχουν μια ιδιαιτερότητα είτε με τη βοήθεια τη προσωπικής τους γοητείας, είτε με την υποστήριξη του styling που δίνει την ψευδαίσθηση μιας εσωτερικής ομορφιάς.
Αν οι τέλειες γραμμές μας έκαναν τέλειες, τότε όλοι οι υπόλοιποι θα ήταν οι πληβείοι των ωραίων. Ευτυχώς υπάρχει και η εναλλακτική της γοητείας που έχει μεγαλύτερη διάρκεια! |
Οι περισσότερες πλέον σταρ στις μέρες μας, έχουν ένα ψεγάδι. Η κομψή Τζούλιαν Μούρ, θα μπορούσε να είναι η έμπιστη θεία μας, με τάσεις μελαγχολίας, η Κάμερον Ντιάζ θυμίζει τη καλή γειτονοπούλα μας που όταν πηγαίνει στις οικογενειακές συγκεντρώσεις, βάζει το καλό της φόρεμα και μεταμορφώνεται. Υπάρχει βέβαια και η Αντζελίνα Αντζολί αλλά γι αυτήν τι να πει κανείς; Είναι μια θεά με φιλανθρωπικές κλήσεις. Αφήστε την στη τύχη της! Δεν αξίζει ούτε τη λύπη σας αλλά ούτε και τον θαυμασμό μας. Η σύγκριση μας μαζί της, ακυρώνει όλο το κείμενο που με τόσο κόπο γράφω γι’ αυτό αφήστε την καλύτερα να κάνει τη ζωή της και όλο και σε κάποια γκάφα θα πέσει αυτή η τρισκατάρατη καλλονή για να χαρούμε. Όπως η τραγική κατάληξη της θεάς Εύα Χερτζίκοβα που δίαιτα στη δίαιτα έφτασε το καημένο το κορίτσι στα τριάντα κιλά αργοπεθαίνοντας σε ένα παιχνίδι που ως όρο θέτει: αδύνατη μέχρι θανάτου. Μη μου πείτε πως δεν σοκαριστήκατε από την ιστορία αυτής της απρόσιτης όμορφης; Δεν εντυπωσιαστήκατε από το έλλειμμα της προσωπικότητας που την έφερε σε αυτήν την τραγική κατάντια. Εντυπωσιαστήκαμε και είπαμε. Μα κι αυτή που τα έχει όλα; Κι όμως μπορεί να ακούγεται άγριο, αλλά κάτι τέτοιες ιστορίες δικαιώνουν όλες τις πίτσες που φάγαμε στο παρελθόν. Αλλά το μήνυμα είναι μόνο αυτό; Αν ρίξουμε μια επιπόλαια ματιά στις διαφημίσεις που ασχολούνται με προϊόντα ομορφιάς, βλέπουμε μια πλήρη μεταστροφή του προτύπου. Κρέμες περιποίησης σώματος φροντίζουν δέρματα χειρουργημένα, πρησμένα, γερασμένα ή δέρματα γεμάτα σημάδια. Το μήνυμα είναι: όλα τα δέρματα είναι όμορφα. Ή αλλιώς: σημασία δεν έχει ποιο είναι το δέρμα, αλλά ποιος είναι αυτός που το κουβαλάει. Επιπροσθέτως, προϊόν καλλυντικής βαφής μαλλιών παρουσιάζεται σε διαφημιστικό μήνυμα και προβάλει τα αποτελέσματα του, πάνω σε εύσωμες χαρούμενες και καθημερινές κοπέλες με λαμπερή κόμη. Ινστιτούτα αδυνατίσματος στις τηλεοπτικές τους διαφημίσεις, δείχνουν πλέον γυναίκες που έχουν αδυνατίσει και έχουν διατηρήσει όλες τις τροφαντές τους καμπύλες απέχοντας κατά πολύ από το ανορεξικό πρότυπο του μοντέλου. Ας μη ξεχνάμε τους υπέροχους γοφούς της Τζένιφερ Λοπέζ. Δεν υπάρχουν τυχαία στην σόου μπίζνες!
Η αυτοπεποίθηση φέρνει και τα σούπερ αποτελέσματα μιας δίαιτας. Όμως η ίδια η δίαιατα δεν φέρνει απαραίτητα την αυτοπεοίθηση. Διαφορετικά οι ανορεξικές δεν θα συνεχίζαν να καταπονούν τον εαυτό τους. |
Η ΑΛΛΑΓΗ.
Στη δεκαετία του 90 οι γυναίκες είχαν ως πρότυπο τα τέλεια πρόσωπα της πασαρέλας. Τα διεθνή μοντέλα δεν είχαν την υποχρέωση να κάνουν και πολλά πράγματα γι αυτή τη φήμη που απέκτησαν. Αρκούσε να περπατούν στο ημίφως της πασαρέλας υπό τον ήχο μουσικής με εκείνο το βλοσυρό ύφος του απλησίαστου θηλυκού, που τρέμει να χαμογελάσει μήπως και του φανούν τα ούλα. Η ομορφιά ήταν ανέκφράστη, απλησίαστη και ουσιαστικά ανύπαρκτη. Το παν ήταν η εικόνα. Η ομορφιά καθοριζόταν από στιγμιότυπα. Τα concept των φωτογραφήσεων έδειχναν έναν πλασματικό κόσμο ατσαλάκωτης ομορφιάς. Αυτές οι γυναίκες σου έδιναν την εντύπωση ότι δεν γελούσαν ποτέ έχοντας κόντρα το φως του ήλιου, δεν έκλαιγαν, και διέθεταν κορμιά που δεν πονούσαν, δεν τσαλακωνόντουσαν ποτέ και δεν άλλαζαν χρώμα από πυρετό, με λίγα λόγια δε χαλούσε το κέφι τους με τίποτε. Ήταν σαν να περπατούσαν μονίμως έχοντας πάνω από τα κεφάλια τους, τα φώτα των προβολέων. Μη πραγματικές, εξαϋλωμένες από τα φλας και τα στιγμιότυπα. Τώρα στην καινούργια δεκαετία που διανύουμε τα πρότυπα έχουν αλλάξει. Οι ηθοποιοί και οι τραγουδίστριες έχουν πάρει τη θέση τους. Αυτές οι γυναίκες ακριβώς επειδή ερμηνεύουν ρόλους, παρουσιάζονται ανθρωπινότερες. Κι όσο περισσότερο τσαλακώνονται, τόσο ανθρωπινότερες μοιάζουν. Με λίγα λόγια η ατέλεια που τις συνοδεύει είναι το στίγμα τους. Δίνουν τον τόνο και τον ρυθμό της προσωπικότητας τους. Στις μέρες μας μια ωραία γυναίκα είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα ωραίο πρόσωπο. Πολλές φορές δεν διαθέτει καν ωραίο πρόσωπο. Όλες οι γυναίκες του sex in the city ήταν ωραίες με τον δικό τους προσωπικό τρόπο. Όχι ότι ήταν άσχημες, αλλά δεν ήταν αυτό που λέμε αψεγάδιαστες. Δόθηκε περισσότερο έμφαση στον τύπο τους και στο στυλ τους, δηλαδή στην προσωπικότητα τους. Έπρεπε να μοιάζουν με μας σε μια προηγμένη εκδοχή μας βέβαια για να μην παίρνουμε και πολύ αέρα.
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ.
Έχουμε βαρεθεί να ακούμε ωραίες, με μπόλικο make up και απαστράπτουσα περιβολή σε νούμερο small μαντιλιού, να λένε ότι η ομορφιά ξεκινάει από μέσα. Κι όλοι εμείς αναρωτιόμαστε από πού μέσα; Από το συκώτι από τα νεφρά; Αστείο πράγμα. Ας μη γελιόμαστε. Ακόμη κι η Αντζελίνα Αντζολί αν ήταν απλώς μόνο ωραία δεν θα έκανε καριέρα στο σινεμά. Έχει σίγουρα προσωπικότητα που της δίνει αυτοπεποίθηση αλλιώς θα ήταν τώρα παντρεμένη με κανέναν Τεξανό να αρμέγει κατσίκια στο συζυγικό λιβάδι. Όχι ότι είναι κακό να αρμέγεις κατσίκια, αλλά πώς να το κάνουμε δεν αποτελούν και το καλύτερο κοινό για μια Θεά! Ούτε σε βοηθούν να γνωρίσεις και να ξελογιάσεις ολόκληρο Μπραντ Πιτ. Αλλά ας αφήσουμε την Αντζελίνα Αντζολί είπαμε έχει τις χάρες όλες σε σημείο δολοφονικό για όλες εμάς τις υπόλοιπες. Ευτυχώς που βρίσκεται κάπου μακριά βαθιά χαμένη στο Χόλυγουντ αλλιώς αν τριγυρνούσε στη Τσιμισκή δε θα υπήρχε χώρος για εμάς τις κοινές θνητές. Ας πιάσουμε την λογοτεχνία και συγκεκριμένα το μπεστ σέλερ της Μάρας Μειμαρίδη, «Οι μάγισσες της Σμύρνης». Η ηρωίδα δεν είναι άλλη παρά μια γονιδιακά άσχημη γυναίκα, που καταφέρνει να διαφεντεύει ολόκληρη πόλη με όπλο την βαθιά της πίστη σε κάτι που της χαρίζει αυτοπεποίθηση. Τα μάγια. Αυτή μπορεί να νόμιζε ότι τα μαγικά δίπλα στο κύμα και κάτω από το φεγγάρι έφερναν τους άντρες κοντά της, αλλά όχι η συγγραφέας ήξερε ότι αυτά ήταν το μέσον. Ο δίαυλος για να ξεπεράσει τον εαυτό της και να μπουκάρει με την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν στον ψυχισμό του άντρα ο οποίος ως συνήθως είναι μωροθάμαχτος και εύπιστος κάτω από τα κατάλληλα χέρια. Συμπέρασμα; Η ομορφιά της Κατίνας που ξεκινάει από μέσα δεν ήταν τίποτε άλλο πέρα από την απύθμενη θρασύττατη και απροσμέτρητη πονηριά της. Έκανε ότι θα έκανε κάθε άνθρωπος χωρίς πόδι χαμένος στη ζούγκλα. Έβαλε μπροστά το μυαλό της. Ανήθικο θα πείτε. Μη ξεχνάτε ότι αυτό που έχετε σε περίσσευμα και συνήθως το υποτιμάτε κάποιοι άλλοι το αναζητούν σα τρελοί γιατί υποφέρουν από το έλλειμμα του. Αποτέλεσμα; Το αναζητούν για να αποκτήσουν τη προσωπική τους ισορροπία. Πάψτε να νιώθετε και να λέτε ότι είστε χοντρή. Να λέτε απλώς ότι είστε ηδονίστρια. Όλο και κάποιος ξερακιανός παθολογικός ολιγαρκής θα πέσει στα χέρια σας με την ελπίδα να του αλλάξετε τη ζωή. Αυτό ας γίνει το δικό σας ξόρκι απέναντι στη χαμηλή αυτοπεποίθηση. Τονώστε τον εαυτό σας και αγαπήστε τον. Πολλές γυναίκες κατηγορούν τα περιοδικά λέγοντας ότι τα πρότυπα που προβάλλουν τους προκαλούν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Γιατί όμως πάντα να φταίει κάποιος άλλος; Ας μη γελιόμαστε εμείς οι άνθρωποι γενικώς κι όχι μόνο οι γυναίκες, εντυπωσιαζόμαστε από το glamour , τα φώτα, τα λαμπερά χαμόγελα των περιοδικών και της τηλεόρασης. Όμως στη πραγματικότητα ξέρουμε, ότι μόλις κλείνουν τα φώτα, όλοι οι πρωταγωνιστές, πάνε στα σπίτια τους, κατεβάζουν τα μούτρα από τη κούραση, πετούν αγανακτισμένοι τα παπούτσια και μουλιάζουν τους κάλους τους. Ακόμη κι Αντζελίνα Αντζολί. Αυτό δε σημαίνει ότι το παραμύθι δεν είναι ωραίο. Όποτε θα ανοίγουμε τη τηλεόραση, θα ξεφυλλίζουμε περιοδικά ή θα αγοράζουμε το παραμύθι της σταχτοπούτας για τις κόρες μας (ξέροντας ότι διαιωνίζουμε ένα εκπαιδευτικό λάθος) παραμυθιαζόμαστε κι εμείς. Ακόμη και τώρα που ξέρουμε ότι πολλές φορές ο πρίγκιπας δεν έρχεται πάνω σε άλογο αλλά με παντόφλες, εμείς θα αισθανόμαστε όμορφα χωρίς να μας στερεί τίποτα από την αυτοπεποίθηση μας. (Εφ’ όσον τη διαθέτουμε) Αρκεί να ξέρουμε ότι όλο αυτό το παραμύθι στήνεται για εμάς. Ας το απολαύσουμε λοιπόν κι ας κάνουμε όλοι μαζί πρόβες στον καθρέφτη για να πούμε σ’ αγαπώ. Τελικά όσο το σκέφτομαι, αν μας απαντήσει, σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.
Η Σοφία Λόρεν στην βιογραφία της έλεγε, πως ποτέ δεν είδε την ομορφιά της σαν δρόμο προς την ετυχία, καθώς η μητέρα της, ομολογουμένως ομορφότερη απο την κόρη της, είχε μια τραγική ζωή |
Ψυχολόγος Βάιος Νταφούλης. Υπεύθυνος του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του Ψυχαναλυτικού Κέντρου.
Η αυτοπεποίθηση, είναι από τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, που εξαρτώνται από την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Ο άνθρωπος, αρχίζει ουσιαστικά να γνωρίζει τον εαυτό του από τα τέσσερα του χρόνια, μέχρι τα έξι.
Συγκεκριμένα στα τέσσερα αρχίζουμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το φύλο μας ενώ στα έξι αξιολογούμε την εκκολαπτόμενη προσωπικότητα μας. Στα έξι με δέκα ο άνθρωπος της παιδικής ηλικίας αναπτύσσει αίσθημα κατωτερότητας ή δεξιότητες που θα του δώσουν αυτάρκεια και αυτοσεβασμό. Όπως η καλή κατανόηση και η εξάσκηση των μαθηματικών ασκήσεων, η κατανόηση του μαθήματος της ιστορίας, οι τεχνοκρατικές γνώσεις που έρχονται με την επαφή του παιδιού με την τεχνολογία ή η επαφή με το σώμα του και η εκτόνωση της ενέργειας του που βρίσκουν διέξοδο με τη γυμναστική. Ολοκληρώνουμε την άποψη που έχουμε για τον εαυτό μας στην εφηβεία. Καθοριστικό ρόλο για την αυτοπεποίθηση μας, παίζει επίσης η εικόνα που έχουν για μας οι άλλοι. Οι γονείς, το σχολείο, ο εργασιακός μας χώρος. Πρωτίστως όμως, σημαντικό ρόλο, παίζει η επαρκής μας στήριξη από το οικογενειακό μας περιβάλλον. Επίσης, παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο τα κοινωνικά πρότυπα, το σχολικό περιβάλλον και ο ανταγωνισμός του κοινωνικού περίγυρου.
Άτομα που αμφιβάλουν για τη κριτική τους ικανότητα, υποφέρουν επίσης από έλλειψη αυτοπεποίθησης. (Για να έχουν τα παιδιά μας εμπιστοσύνη στη κρίση τους, πρέπει να συζητάμε πολύ μαζί τους και να δείχνουμε σεβασμό στις απόψεις τους δείχνοντας βέβαια και εκείνα στις δικές μας)
Στην πραγματικότητα, όταν τα άτομα καταφέρουν να έρθουν όσο πιο κοντά μπορούν στα πρότυπα των δικών τους δυνατοτήτων (αρκεί να ξέρουν και να αγαπούν τις δυνατότητες τους) θα επιτύχουν τη προσωπική τους εξέλιξη με θαυμαστό τρόπο. Με αυτή τη τακτική δεν κατακτούν μόνο την ψυχική τους υγεία αλλά και το επιθυμητό που σε αυτή τη περίπτωση είναι, να γίνουν οι ίδιοι πρότυπο για τους άλλους
Κατερίνα Κοκκάλα. Διατροφολόγος Διαιτολόγος.
Μια γυναίκα μπορεί να είναι αδύνατη ή φυσιολογικού βάρους, παρ’ όλα αυτά όμως, να μην εκπροσωπεί το πρότυπο της. Με βάση το δείκτη μάζας του σώματος, το σώμα της μπορεί να είναι φυσιολογικό αλλά ο σωματότυπος της να μη βοηθάει. Ο σκελετός της δηλαδή να είναι φαρδύς. Από την εμπειρία μου, έχω καταλήξει ότι η αυτοπεποίθηση δεν προέρχεται από τα κιλά μας αλλά από το τι προσδοκίες μπορεί να έχει μια γυναίκα από την εικόνα της. Η αλήθεια βρίσκεται στο γιατί θέλει να αδυνατίσει. Αν θέλει να αδυνατίσει για να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι και όχι ο βελτιωμένος υγιής εαυτός της. Έχω επίσης παρατηρήσει ότι οι περισσότερες από εμάς τις γυναίκες δεν αγαπούμε το σώμα μας. Αρκετές θυσιάζουν τη προσωπικότητα τους στη ζυγαριά. Ξεχνάμε όμως, ότι τις περισσότερες φορές άλλα είναι τα δικά μας πρότυπα και άλλα αυτά των ανδρών. Στην πραγματικότητα πολλές θέλοντας να αδυνατίσουν, επιθυμούν να αλλάξουν το σωματότυπο τους. Αυξομειώνουν το βάρος τους με σύστημα γιο- γιο φέρνοντας ως αποτέλεσμα την αύξηση του λίπους τους. Μόλις βλέπουν τις αρνητικές συνέπειες αυτής της τακτικής, παραδόξως αυξάνονται οι προσδοκίες τους για μια άλλη δίαιτα και πολλές φορές, πέφτουν θύματα ασυνείδητων ανθρώπων που παριστάνουν τους ειδικούς. Θέλω εδώ να πω ότι έχω δει γυναίκες με περιττά κιλά που έχουν μια πιο ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό τους καλύτερη και ποιοτικότερη από αυτήν που έχουν πολλές αδύνατες. Όταν λοιπόν έρχονται για να βελτιωθούν το καταφέρνουν πραγματικά. Το κακό έρχεται όταν δεν προσπαθούν να βελτιώσουν τον εαυτό τους αλλά να αποκτήσουν έναν άλλο. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο δε δείχνουν σεβασμό στο σώμα που τις φιλοξενεί αλλά δεν αποκτούν τελικά και το προσδοκώμενο αποτέλεσμα..
Ιστορικό αυτό το βλέμμα της Σοφίας Λώρεν. Όλοι έχουμε τις αδύνεμες στιγμές μας. Άραγε όμως ένα μεγαλύτερο στήθος θα την έκανε περισσότερο σημαντική; |
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου